Trolling Master Bornholm

Blanke fisk i mere end 10 år

Trolling Master Bornholm er en folkefest, som finder sted i 4 dage omkring 1. maj hvert år med omdrejningspunkt på Tejn havn. Byfest, havnefest og fiskerstævne i eet. Anledningen er muligheden for at fange store laks i det åbne hav.

Næste gang: Trolling Master Bornholm 2017 finder sted fra onsdag den 26. april til lørdag den 29. april. Få flere oplysninger på årets side i menuen til venstre og i velkomstfolderen 2017.

2016 var 12. gang, dette storstilede arrangement med præmier op til 85.000 kr afholdtes. En stor del af Tejns og Sandkås' indbyggere er på stikkerne i disse dage sammen med de efterhånden 1000 fiskere og deres pårørende og - ikke mindst - mange gæster fra hele øen.

Omkring 350 både - nogle med 500 hestekræfter på hækken - sejler ud onsdag kl. 12.00, torsdag, fredag og lørdag kl. 7.00, og alle dage kommer de hjem inden kl. 18.30 - hvis ikke vejret driller, for så kan dagene af sikkerhedsgrunde blive kortet af.

På kajen er der restaurationstelt, pølse- og isvogn m.m. samt mange boder med fisker- og fritidsrelateret grej. Kl. 17.30-19 kan man følge vejning og måling af de mange flotte fisk, og kl. 19.30 er der direkte transmission i TV2/Bornholm af dagens præmieoverrækkelser. Når bådene er i havn udgør de i sig selv en fantastisk udstilling af fiskegrej, elektronik, motorer osv. i praktisk anvendelse.

Se Trolling Master Bornholms egen hjemmeside. Der står om tilmelding, deltagere, præmier, regler osv. osv.

Følg direkte TV-transmissioner fra konkurrencen.

Se fiskernes egne videoerYouTube.

Forplejning

Der er mulighed for at invitere familien på aftensmad og forfriskninger hver dag fra onsdag (pølsevognen fra mandag, burgerboden fra tirsdag) til og med lørdag. Se de aktuelle menuer, priser osv. samt praktiske oplysninger.

Desuden kan du proviantere fra tidlig morgen i Brugsen, der ligger direkte på havnen, og hos Tejn Bageri/Café Norden få skridt derfra.

Vær med!

Dette store arrangement kommer ikke af sig selv. Tejn Idrætsforening assisteret af Tejn Borgerforening stiller med et stort mandskab før, under og efter.

Hvis du har lyst til at hjælpe et par timer (eller mere) med de nævnte opgaver, så se kontaktpersoner og telefonnumre her.

Det kan godt være, det er hårdt ind i mellem. Men vi har det sjovt, og det er en god lejlighed til at lære andre tejnebo at kende.

Billede af fiskemaskinerBillede af både, der venter på startDer er mange boder med fiskegrejSå går starten!Billede af indvejede laks

10.4.2017 Tejn Borgerforening, c/o Brita Hansen, Lærkeløkken 6, tlf. 56 48 16 70.  E-mail Webmaster