Tejn Havn

Havnen har altid været omdrejningspunktet i det gamle fiskerleje Tejn.

Den har altid været en erhvervshavn og er efter regionskommunens overtagelse klassificeret som sådan. Det er dog mange år siden, at fritidsbåde holdt deres indtog her, og i dag er Tejn havn - også - en af øens største lystbådehavne med ca. 85 gæstepladser.

Tejn havn er nærmeste havn fra Bornholms Kunstmuseum og de meget spændende golfbaner i Rø. Hele Nordbornholm med spændene natur- og kulturoplevelser ligger tæt på. Der er Dagli'Brugs på havnen og flere buslinier til hele øen.

Havnen kan anløbes dag og nat i al slags vejr og er absolut rolig.

Havnen har bevaret mange faciliteter fra fiskeriets storhedstid. Marinecenter Bornholm tilbyder: Bedding op til 400 tons, motorservice, el-service, smedeværksted, plastværft, vodbinderi, fiskegrej, bådudstyr og fritidsbeklædning, og desuden er der Bornholms Flådeservice. Du kan dermed få klaret stort set alle behov i forbindelse med erhverv og fritid med relation til havet.

Læs mere om havnen her!

Trolling Master Bornholm

Tejn havn har siden 2005 været omdrejningspunkt i fiskekonkurrencen Trolling Master Bornholm, der afvikles over 4 dage omkring 1. maj hvert år. Op til 400 både med op imod 1.000 besætningsmedlemmer samles og haler store laks hjem i kampen om flotte pengepræmier.

Læs mere her og klik videre til yderligere information.

Læs om "raketten" på Tejnepynten.

Tejn er en fiskerihavn, men der sker meget andet!

20.4.2015 Tejn Borgerforening, c/o Brita Hansen, Lærkeløkken 6, tlf. 56 48 16 70.  E-mail Webmaster