Tejn Havn

Havnen har altid været omdrejningspunktet i det gamle fiskerleje Tejn.

Den har altid været en erhvervshavn, men der er nu mulighed for fastliggere og ikke-havnerelateret virksomhed på land. Det er mange år siden, at fritidsbåde holdt deres indtog her, og i dag er Tejn havn - også - en af øens største lystbådehavne med ca. 85 gæstepladser.

Tejn havn er nærmeste havn fra Bornholms Kunstmuseum og de meget spændende golfbaner i Rø. Hele Nordbornholm med natur- og kulturoplevelser ligger tæt på. Udover andre forretninger i nærheden er der Dagli'Brugs på havnen og muligheder for at spise. Der er flere buslinier til hele øen.

Havnen kan anløbes dag og nat i al slags vejr og er absolut rolig.

Havnen har bevaret mange faciliteter fra fiskeriets storhedstid: Bedding op til 400 tons, motorservice, el-service, smedeværksted, plastværft, vodbinderi, fiskegrej, bådudstyr og fritidsbeklædning, og desuden er der Bornholms Flådeservice. Du kan dermed få klaret stort set alle behov i forbindelse med erhverv og fritid med relation til havet.

Læs fx mere om havnen her!

Trolling Master Bornholm

Tejn havn har siden 2005 været omdrejningspunkt i fiskekonkurrencen Trolling Master Bornholm, der afvikles over 4 dage omkring 1. maj hvert år. Op til 400 både med op imod 1.000 besætningsmedlemmer samles og haler store laks hjem i kampen om flotte pengepræmier.

Læs mere her og klik videre til yderligere information.

Læs om " raketten" på Tejnepynten.

Tejn er en fiskerihavn, men der sker meget andet!

26.10.2021 Tejn Borgerforening, c/o Brita Hansen, Lærkeløkken 6, tlf. 61 28 16 70.  E-mail Webmaster