Trolling Master Bornholm 2019

Blanke fisk for 15. gang

Trolling Master Bornholm er Nordeuropas største lystfiskerkonkurrence, som i 2019 finder sted

24.-27. april

med omdrejningspunkt på Tejn havn. Byfest, havnefest og fiskerstævne i eet. I år får fiskeren med den største laks 100.000 DKK, og der er præmier for i alt 240.000 DKK.

Åbent for online registrering fra 1. oktober 2018 kl. 8! Max. 420 både kan deltage, og alle pladser er for længst optaget. P.g.a. det store deltagerantal bliver nogle både nødt til at sejle ud fra Allinge, læs reglerne for nærmere om dette.

Regler for TMB 2019, klik her! (Bemærk, der kan ske ændringer, så hold øje med, når filnavnet slutter på 'final'.

Se også TMB's officielle hjemmeside.

En stor del af Tejns og Sandkås' indbyggere er på stikkerne sammen med de op imod 1000 fiskere og deres supportere.

420 både - nogle med 500 hestekræfter på hækken - sejler ud onsdag kl. 12.00 og de andre dage kl. 7.00 og kommer hjem inden kl. 18.30.

Kl. 17.30-19 kan man følge vejning og måling af de mange flotte fisk, og efter nyhederne kl. 19.30 sender TV2/Bornholm dagens show direkte fra værftshallen med de største fisk og dagens præmieoverrækkelse, lørdag overrækkes desuden præmierne for hele ugens konkurrence.

Læs om alt det praktiske i Tejn Borgerforenings og Tejn Idrætsforenings trolling-folder. Her kan du læse om

• det, der sker på kajen
  • hvordan du får noget at spise
  • programmet for de enkelte dage
  • og meget mere.

Se også her...

Trolling Master Bornholms officielle hjemmeside står om tilmelding, deltagere, regler, præmier osv. osv.

Følg direkte TV-transmissioner fra konkurrencen.

Se fiskernes egne videoer YouTube.

Der er WiFi på havnen.

E-mail til konkurrenceledelsen: trolling@tv2bornholm.dk

Vær med til at få det hele til at ske! Mange borgere i Tejn og omegn stiller op og udfører på frivillig basis de mange små og store og meget forskelligartede opgaver, der skal løses for at kunne afvikle så stort et arrangement i en mindre by som Tejn. Læs her, hvordan du kan være med.

Billede af fiskemaskinerBillede af både, der venter på startSå går starten!Billede af indvejede laks

19.3.2019 Tejn Borgerforening, c/o Brita Hansen, Lærkeløkken 6, tlf. 61 28 16 70.  E-mail Webmaster