Trolling Master  Bornholm 2016

Blanke fisk hentes rundt om Bornholm

Trolling Master Bornholm er Nordeuropas største lystfiskerkonkurrence, som i 2016 fandt sted

27.-30. april

med omdrejningspunkt på  Tejn havn. Byfest, havnefest og fiskerstævne i eet. Det var 12. gang, dette storstilede arrangement med præmier for 237.000 kr, hvoraf fiskeren med den største laks løber med 85.000 kr, afholdtes. En stor del af Tejns og Sandkås' indbyggere var på stikkerne sammen med de op imod 1000 fiskere og deres supportere.

357 både - nogle med 500 hestekræfter på hækken - sejlede ud onsdag kl. 12.00 og  de andre dage kl. 7.00, torsdag kom de hjem kl. 13.00 og de andre dage inden kl. 18.30.

På kajen er der restaurationstelt (læs mere nedenfor), pølse- og isvogn samt mange boder med fritidsbåds-, lystfisker- og andet fritidsrelateret grej. Kl. 17.30-19 kan man følge vejning og måling af de mange flotte fisk, og kl. 19.30 er der direkte transmission i TV2/Bornholm af dagens præmieoverrækkelse.

Læs mere længere nede på siden og i velkomstfolderen.

Se Trolling Master Bornholms officielle hjemmeside på TV2/Bornhholm. Der står om tilmelding, deltagere, regler osv. osv.

Følg direkte TV-transmissioner fra konkurrencen.

Se fiskernes egne videoer på YouTube.

Husk at kigge ind i Tejn Medborgerhus  at se maleriudstillingen fra Galleri " Kunst på gulvet" .

Vær med til at få det hele til at ske! Se længere nede på siden...

Forplejning

Der er mulighed for at invitere familien på aftensmad og forfriskninger hver dag fra onsdag (pølsevognen fra mandag) til og med lørdag.

Dagens menu:
PRISER pr. portion:
90 kr for hovedret, salatbar
30 kr for dessert (fredag).

Vi har også lunchboller, burgere og pizza, kaffe og andre drikkevarer, kage osv.

HUSK at købe madbilletter (evt. til flere/alle dage) senest dagen før eller samme morgen - fås på pladsen eller ved at ringe til Mimi på 20  22  18  57.

Onsdag kl 9-11 er der Brunch til
90 kr.

Fredag er festaften med musik og underholdning. Her serverer vi en festmenu med tilbud om forret, hovedret og dessert.

Pølsevognen er åben fra mandag aften og hele ugen.

Lørdag, kl. 15-16.30: Bornholms længste kaffe-/kagebord. Pris: 40 kr, børn under 15 år: 20 kr.

Du kan proviantere fra tidlig morgen i Brugsen, der ligger direkte på havnen, og hos Tejn Bageri/Café Norden få skridt derfra.

Læs mere om tid, sted, menuer m.m. i velkomstfolderen.

Køb madpakkenSkipperkroen, der ligger ved havnens østbassin. Bestil dagen før på 56  48  11  85.

Lørdag, fra kl. 14: Kræmmermarked på havnen.

Sæt en bod op eller gør et godt køb.

Vær med!

Dette store arrangement kommer ikke af sig selv. Tejn Idrætsforening assisteret af Tejn Borgerforening stiller med et stort mandskab før, under og efter.

Hvis du har lyst til at hjælpe et par timer (eller mere) med de nævnte opgaver, kan du henvende dig til:

Telt og boder, opsætning og nedtagning

BENT

56 48 13 46/29 66 30 66

Morgenmad

RANDI

Pølser

LAILA S. T.

Barvagt, aften

BENTE

Aftensmad-udlevering

BRITA

Alt andet og spørgsmål

MIMI
BRITA

56481857/20221857
56481670/61281670

Det kan godt være, det er hårdt ind i mellem. Men vi har det sjovt, og det er en god lejlighed til at lære andre tejnebo at kende.

Billede af fiskemaskinerBillede af både, der venter på startDer er mange boder med fiskegrejSå går starten!Billede af indvejede laks

5.3.2016 Tejn Borgerforening, c/o Brita Hansen, Lærkeløkken 6, tlf. 61 28 16 70.  E-mail Webmaster